Algemene voorwaarden Lucona Care
LUCONA CARE - ALGEMENE VOORWAARDEN
​
Artikel 1 Definities
1.1 Opdrachtnemer: Lucona, gevestigd te Leopoldsburg, ingeschreven in het KBO onder nummer BE 0725.502.689.
1.2 Opdrachtgever: de persoon die Lucona opdracht geeft om tegen betaling zijn huisdier(en) te verzorgen en/of uit te laten.
​
Artikel 2 Algemene bepalingen
2.1 Deze algemene voorwaarden zijn op iedere opdracht van toepassing. Afwijking van deze algemene voorwaarden is enkel mogelijk indien dit schriftelijk door zowel de opdrachtnemer als de opdrachtgever is vastgelegd en ondertekend.
2.2 De opdrachtnemer behoudt ten allen tijde het recht om een opdracht te weigeren.
2.3 Op deze algemene voorwaarden is het Belgische recht van toepassing.
​
Artikel 3 Aansprakelijkheid
3.1 Opdrachtnemer kan niet aansprakelijk gesteld worden voor schade, waaronder diefstal en inbraak, aan de woning van opdrachtgever tijdens diens afwezigheid.
3.2 Opdrachtnemer kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het overlijden of ziekte van huisdieren van opdrachtgever voor, tijdens of na afloop van de opdracht.
3.3 Opdrachtnemer kan niet aansprakelijk gesteld worden voor eventueel weggelopen huisdieren van opdrachtgever. De hond wordt door de uitlaatservice niet losgelaten op openbare terreinen zonder uitdrukkelijke toestemming van de opdrachtgever. Mocht uw huisdier tijdens het uitlaten of oppassen weglopen, dan zal Lucona al het nodige doen om uw huisdier terug te vinden zonder daarvoor verantwoordelijk gesteld te kunnen worden.
3.4 Opdrachtnemer kan niet aansprakelijk gesteld worden voor besmetting van huisdieren van opdrachtgever met vlooien en/of wormen, dan wel ziektes.
3.5 Opdrachtgever is ten allen tijde aansprakelijk voor materiële en immateriële schade die huisdieren van opdrachtgever toebrengen aan personen, dieren en (andermans) eigendommen, ook tijdens de afwezigheid van opdrachtgever. De opdrachtgever dient hiervoor een geldige verzekering te hebben.
​
Artikel 4 Opdracht
4.1 Opdrachtnemer verplicht zich tot de dagelijkse verzorging van de huisdieren van opdrachtgever nl. eten geven, water verversen, kattenbak proper maken, vachtverzorging zoals kammen en borstelen, nagels knippen, spelen, knuffelen, wandelen, medicatie geven en wondverzorging indien nodig. Via de vragenlijst bij het kennismakingsgesprek worden de wensen van de opdrachtgever contractueel vastgelegd. Medicatie kan enkel gegeven worden in samenspraak met de behandelende dierenarts.
Er is ook een mogelijkheid om tegen extra vergoeding het huis bewoonbaar te laten lijken, zoals post uit de brievenbus halen, gordijnen en rolluiken open en dicht doen, planten water geven,… Ook dit zal contractueel vastgelegd worden tijdens het kennismakingsgesprek.
4.2 Opdrachtnemer zal zeer zorgvuldig omgaan met de huissleutels van de opdrachtgever (niet dupliceren, niet voorzien van gegevens van de opdrachtgever en zorgvuldig bewaren). Opdrachtnemer geeft ten allen tijde de huissleutels terug op eerste verzoek van de opdrachtgever. Na afloop van de opdracht zal de huissleutel teruggegeven worden zoals afgesproken met de opdrachtgever. Bij verlies of diefstal van de huissleutel zal de opdrachtgever onverwijld op de hoogte gebracht worden. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor eventuele gevolgschade, zoals ontvreemding van eigendommen uit huis door het oneigenlijk verkrijgen van toegang tot de woning. Contractueel kan tijdens het kennismakingsgesprek overeengekomen worden welke delen van het huis toegankelijk zijn voor de opdrachtnemer. Uiteraard dient de opdrachtgever er dan voor te zorgen dat zowel de dieren als de benodigde materialen, zoals eten, water, speelgoed, leibanden, kattenbakvulling, kattenschepjes, afvalzakjes, verzorgingsproducten als eventuele medicatie in voldoende aantallen aanwezig zijn in de toegankelijke ruimtes.
4.3 Opdrachtnemer zal bij constatering van ziekte of ongeval van de huisdieren van opdrachtgever eerst contact opnemen met de opdrachtgever of de aangeduide contactpersoon voor overleg. Indien er, na herhaalde pogingen, geen contact tot stand komt, is de opdrachtnemer gerechtigd naar eigen inzicht te handelen.
4.4 In geval van een levensbedreigende situatie voor het huisdier zal de opdrachtnemer zo snel mogelijk een dierenarts raadplegen en bezoeken indien nodig. Contact met de opdrachtgever of contactpersoon zal dan later plaatsvinden. Gemaakte kosten voor zowel dierenarts als de opdrachtnemer zijn voor rekening van de opdrachtgever.
4.5 De opdracht is pas ten einde nadat de opdrachtnemer een bericht van thuiskomst van de opdrachtgever krijgt, ofwel telefonisch, per sms of per e-mail. Zonder dit bericht wordt de opdracht voortgezet, de daarvoor verschuldigde vergoeding dient achteraf door de opdrachtgever te worden voldaan.
4.6 Indien de opdracht vroegtijdig door de opdrachtgever wordt beëindigd zal er geen teruggave plaatsvinden.
4.7 In geval opdrachtnemer door onvoorziene omstandigheden (ziekte of ongeval) niet in staat is de toekomstige opdracht uit te voeren zal de opdrachtnemer overleggen met de opdrachtgever of de opdracht zal worden overgedragen aan een betrouwbare vervanger. Als opdrachtgever hier niet mee akkoord gaat en zelf een andere oplossing gaat zoeken, heeft hij het recht om de opdracht kosteloos te annuleren.
​
Artikel 5 Verplichtingen opdrachtgever
5.1 Opdrachtgever zorgt voor de aanwezigheid van alle benodigde materialen, zoals voer, medicijnen, kattenbakvulling, e.d. voor de gehele opdrachtperiode.
5.2 Opdrachtgever zorgt voor de aanwezigheid van de contactgegevens van de dierenarts (bij voorkeur ook het paspoort en de medische geschiedenis van het huisdier)
5.3 Opdrachtgever zorgt dat de huisdieren vrij zijn van vlooien en/of wormen en zorgt er ook voor dat de jaarlijkse inentingen gebeurd zijn. Indien tijdens de opdracht vlooien bij de huisdieren worden aangetroffen zal de opdrachtnemer de dieren ontvlooien. De kosten bedragen € 10,00 per huisdier.
5.4 Opdrachtgever verstrekt een telefoonnummer aan de opdrachtnemer waarop hij bereikbaar is in noodgevallen. Ook geeft de opdrachtgever de gegevens van een contactpersoon in België door die bevoegd is om beslissingen te nemen in geval van een noodgeval.
5.5 Opdrachtgever verstrekt één of meerdere goed gelijkende foto's van de huisdieren aan de opdrachtnemer voor de aanvang van de opdracht, bij voorkeur digitaal.
​
Artikel 6 Annulering opdracht
6.1 De opdracht kan tot 14 dagen na de dag van reservatie kosteloos geannuleerd worden.
6.2 Indien de annulatie gebeurt tot 14 dagen voor de aanvang van de opdracht is 25% van het totale bedrag verschuldigd.
6.3 Indien de annulatie gebeurt tot 7 dagen voor de aanvang van de opdracht is 50% van het totale bedrag verschuldigd.
6.4 Vanaf 7 dagen tot de aanvang van de opdracht is er geen annulering meer mogelijk en is het volledige factuurbedrag verschuldigd.
​
Artikel 7 Betalingen
7.1 Betaling van de het volledige factuurbedrag dient te gebeuren voor aanvang van de diensten door middel van overschrijving op het rekeningnummer vermeld op de factuur.
7.2 Opdrachtgever verbindt er zich toe om een kilometervergoeding a rato van € 0,35 per afgelegde kilometer te betalen te tellen vanaf het adres van de opdrachtnemer. Bij ondertekening van de overeenkomst wordt de berekende afstand via Google Maps genomen.